Naprawa szkliwa

NASZ EKSPERT RADZI:

Erozja szkliwa to problem, który dotyka coraz większe grupy DOROSŁYCH a także i DZIECI. Aby skutecznie walczyć z tym niezwykle powszechnym zjawiskiem należy zaraz po zdiagnozowaniu problemu podjąć się zabiegów, które będą miały na celu odbudować oraz naprawić uszkodzone szkliwo.

PRZYCZYNY USZKODZEŃ SZKLIWA ZĘBÓW

Jest ich bardzo wiele i dlatego aby skutecznie szkliwo danego pacjenta naprawiać, wcześniej należy podjąć kompleksową konsultację stomatologiczną. Jednak główne przyczyny uszkodzenia szkliwa leżą w dwóch głównych czynnikach: zewnętrznym i wewnętrznym. Do tego pierwszego należy zaliczyć:

• złą dietę – dotyczy to przede wszystkim osób, które spożywają duże ilości produktów spożywczych o wysokim stężeniu kwaśności. Biorą leki lub suplementy diety posiadające wysoki odczyn kwasów powodujących erozje zębów,
  • nieprawidłowe dbanie o jamę ustną – nieregularne szczotkowanie zębów, zły dobór preparatów, złe nawyki, co do kontroli stanu zębów,
  • spożywanie dużej ilości produktów o wysokiej zawartości kwasów.

Szkliwo

Zębina

Do czynników wewnętrznych oddziałowujących na szkliwo należy wymienić:

• dużą ilość kwasów żołądkowych, które dostają się do jamy ustnej. Mogą to powodować wrzody żołądka, choroba refluksowa lub częste wymioty,
  • małą ilość śliny.

Wśród osób, które należą do ‘grupy ryzyka’ są wegetarianie. Ze względu na ich dietę bardzo często muszą stosować środki lub przedsięwzięć kroki w celu naprawy szkliwa uszkadzanego w wyniki stosowania diety wegetariańskiej.

SKUTECZNE METODY NAPRAWCZE SZKLIWA

Mój gabinet stomatologiczny ‘Medix’ wykonuje najlepsze zabiegi mające na celu doprowadzenia do skutecznej naprawy uszkodzonego szkliwa. Należy do nich zaliczyć:

• leczenie inwazyjne połączone z zastosowaniem najskuteczniejszych metod naprawczych szkliwa
  • lakierowanie – zabiegi na zęby mające na celu wzmocnienie i naprawę szkliwa
  • piaskowanie
  • saling
  • dobór preparatów stomatologicznych – wybór pasty, płynu czy nici dentystycznej

Każda z metod jest odpowiednio dobierana do potrzeb konkretnego Pacjenta. Jako lekarz stomatolog kieruję się przede wszystkim dobrem zgłaszających się do Mnie osób, dlatego konsultacje są zawsze niezwykle rzetelne i w pełni kompleksowe.

Samo działanie naprawcze szkliwa musi być także uzupełnianie o kompleksową i pełną higienę jamy ustnej. Pozwoli ona nie tylko skutecznie dbać o zęby, ale i w przyszłości da możliwość uniknięcie inwazyjnych zabiegów związanych z naprawą szkliwa.