Zabieg kortykotomii

CZYM JEST ZABIEG KORTYKOTOMII?

Jest on zabiegiem chirurgicznym, który ma za zadanie wspomóc leczenie ortodontyczne dorosłych pacjentów. Polega on na nacięciu blaszki kostnej z uwagą na korzenie zębów. Zabieg kortykotomii wykonany przed leczeniem ortodontycznym i ma na celu ułatwienie późniejszego przesuwania się zębów.

Kortykotomia wykonana w odpowiednim momencie ułatwi przesuwanie się zębów pod wpływem aparatu ortodontycznego i oszczędzi pacjentowi bólu podczas jego noszenia.

Kortykotomia wykonywana jest u dorosłych pacjentów, po 20 roku życia, u których wykształciły się kości szczęki i mogą wystąpić problemy po założeniu aparatu ortodontycznego.

ZALECENIA PO ZABIEGU KORTYKOTOMII

Kliknij na wybrane zagadnienie, aby zobaczyć, jakie są zalecenia naszych lekarzy.

Rana pozabiegowa

• Przez około pół godziny po zabiegu zdecydowanie ale z wyczuciem przygryzaj opatrunek nad miejscem wykonania zabiegu. Po upłynięciu tego czasu możesz ostrożnie go wyjąć.
  • Jeżeli jesteś osobą palącą, nie sięgaj po papierosy przez minimum 12 godzin po zabiegu. Dym papierosowy może powodować obfite krwotoki i pogorszyć gojenie rany.

Krwotoki z rany pozabiegowej

• Krwawienie z rany po zabiegu jest sprawą naturalną, zachowaj spokój, jeśli następnego dnia po zabiegu na swojej poduszce dostrzeżesz niewielką ilość krwi.
  • Unikaj mocnego dmuchania, wypluwania i picia przez słomkę. Może to również powodować duże krwotoki.
  • Jeżeli po wykonaniu zabiegu wystąpi krwawienie, należy położyć wilgotny opatrunek na miejsce wykonanego zabiegu i gryżć go mocno przez pół godziny.
  • W trakcie krwotoku bardzo ważna jest pozycja głowy. Należy ją trzymać wysoko lub oprzeć w pozycji półsiedzącej.

Ból po zabiegu

• Po każdym zabiegu mogą wystąpić dolegliwości bólowe, to jest naturalne. Ból można zmniejszyć poprzez przyjmowanie środków przeciwbólowych zaleconych przez lekarza stomatologa.
  • Każdy środek przeciwbólowy należy przyjmować doustnie, popijając go pełną szklanką czystej wody. Jeżeli podczas przyjmowania leku odczuwamy dyskomfort i mdłości, można go przyjmować z niewielką ilością jedzenia.

Żywienie po kortykotomii

• Po zabiegu ważne jest, aby dbać o poziom płynów w organizmie. Przede wszystkim należy unikać gęstych cieczy spożywanych przez słomkę, bo, tak jak już było opisane wcześniej, sprzyjają one krwotokom.
  • Po zabiegu należy przyjmować posiłki od razu jak jest to tylko możliwe. Następnego dnia idealnie sprawdzają się posiłki chłodne i miękkie, takie jak lody czy jogurty.

Higiena po zabiegu

• Do ośmiu godzin po zabiegu kortykotomii nie należy szczotkować zębów i stosować wszelkich płukanek. Po upływie 8 godzin zalecamy płukanie jamy ustnej co 4 godziny roztworem soli – pół łyżeczki soli na szklankę wody.
  • Następnie należy umyć dokładnie zęby przy pomocy szczoteczki, ale omijając miejsce wykonania zabiegu.

Opuchlizna w miejscu wykonania kortykotomii

• Opuchlizna jest naturalnym objawem. Przełomowy jej moment następuje w okolicach 2 doby po operacji i od tego momentu słabnie przez następne 4-6 dni. W celu zmniejszenia obrzęku możemy stosować zimne okłady.

Aktywnośc fizyczna

• Przez okres 12 godzin po zabiegu aktywność fizyczna nie jest wskazana.

Zasinienie skóry w miejscu wykonania zabiegu - szczękościsk

• U niektórych pacjentów może wystąpić zasinienie skóry w okolicach rany pozabiegowej. Znika ono samoczynnie i występuje przez okres 1-2 tygodni.
  • Niektórzy pacjenci po zabiegu odczuwają szczękościsk, który mija samoczynnie po 5-10 dniach.

Szwy w miejscu cięcia

• Jeżeli w miejscu zabiegu zostały założone szwy, należy zgłosić się na wizytę w celu ich zdjęcia po upływie tygodnia.

W NASZYM GABINECIE NIE MUSISZ SIĘ NICZEGO OBAWIAĆ!

W kortykotomii najważniejsze jest bardzo precyzyjne cięcie.

W naszym białostockim gabinecie, do osteotomii używamy precyzyjnego narzędzia, jakim jest Piezochirurgia firmy Fmdental. Zapewnia ono pracę na bardzo wysokim poziomie i ogranicza do minimum uszkodzenie tkanek miękkich otaczających kości.

Dzięki temu rozwiązaniu nawet bardzo trudne i czasochłonne zabiegi są wykonywane w naszym gabinecie szybko i skutecznie. Użycie Piezochirurgii ma jeszcze jedną, dużą zaletę, a mianowicie oszczędza widoku krwi, która potrafi wprawić w złe samopoczucie nie jednego pacjenta. Piezochirurgia w połączeniu z ultradźwiękami daje niesamowite efekty leczenia stomatologicznego. Piezochirurgia to komfort pracy stomatologa, a przede wszystkim zadowolenie pacjenta.

Zabiegi te wykonujemy nieprzerwanie od ponad 6 lat, konsultując się z wieloma lekarzami ortodontami i regularnie bierzemy udział w kursach nowoczesnego leczenia.

lat doświadczenia
w piezochirurgii

udanych zabiegów
kortykotomii

wszczepionych
mikroimplantów

Zapisz się na konsultację

Wystarczy wypełnić i wysłać poniższy formularz, aby zapisać się na konsultację z ekspertem Medix. Pierwsza, wizyta do niczego Cię nie zobowiązuje, a jest świetnym sposobem na zweryfikowanie swoich potrzeb. Po wysłaniu formularza nasze recepcjonistki skontaktują się z Tobą, aby umówić dogodny termin wizyty.

Zapisz się już dziś