CZASY SIĘ ZMIENIAJĄ, A MY CIĄGLE BOIMY SIĘ DENTYSTY

75 proc. pacjentów obawia się bólu podczas leczenia zębów — wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Z gabinetu dentysty koszmarnie wspominamy przede wszystkim usuwanie zębów. Ruszył ogólnopolski program „Klinika bez Bólu”, w ramach którego dentyści przekonują pacjentów, że leczenie zębów nie musi być nieprzyjemne.

Czasy się zmieniają, a Polacy ciągle boją się dentysty – to najprostszy wniosek z badania świadomości stomatologicznej przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Wizyty u dentysty obawia się aż 75 proc. osób. Zdecydowana większość (blisko 77 proc.) respondentów przyznała, że zaznała bólu w gabinecie stomatologicznym. U dentysty bolało połowę pacjentów, którzy kiedykolwiek usuwali ząb.
Nie doszukujmy się w wynikach badania sadystycznych skłonności stomatologów. W ciągu ostatnich lat zmieniły się metody i technologie, ale złe wspomnienia pamiętamy długo, to naturalne. Rozumiemy, że nawet pojedynczy incydent bólowy może pozostawić trwały ślad na psychice pacjenta. Ważne, że dziś wiemy jak leczyć bezboleśnie i komfortowo. Zabiegi profilaktyczne, leczenie zachowawcze, leczenie kanałowe, usuwanie zębów – bez względu na rodzaj procedury, fundamentami powodzenia zawsze będą: wiedza, empatia, brak pośpiechu oraz nowoczesne technologie. Współczesna stomatologia wie jak pomóc nawet tym z najgorszymi wspomnieniami z gabinetu, naprawdę nie ma powodów do obaw – przekonuje dr n. med. Ewa Duraj.

Pacjenci, którzy chcą przełamać strach przed wizytą u dentysty powinni skorzystać z wyszukiwarki dostępnej na stronie www.klinikabezbolu.pl. W bazie znajdują się wyłącznie placówki z certyfikatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, które objęło projekt Patronatem Honorowym.